ابزار کارا

نحوه نگهداری از کارواش شارژی

نحوه نگهداری از کارواش شارژی

چگونه از کارواش خانگی خود مراقبت کنیم؟

کارواش خانگی دارای انواع مختلفی می باشد. کارواش شارژی دو نوع دارد. یکی جزو ابزار برقی و دیگری ابزار شارژی می باشد. از کارواش شارژی برای شستشو اتومبیل استفاده می شود. در این مقاله تمام راه های مراقبت از انواع کارواش شارژی گفته می شود. و با خواندن این مقاله می توانید، ایرادات جزئی دستگاه خود را بر طرف کرده و نحوه نگهداری از کارواش شارژی را بدانید. کارواش خانگی دارای قطعاتی می باشد، که بنا به مصرف کاربر بعد از هر دوره استفاده باید تعویض شود و تعویض نکردن قطعات مصرفی کارواش شارژی می تواند باعث عدم کارکرد یا خراب شدن زود هنگام آن شود.

  • نگهداری از باطری
  • تعویض به موقع ذغالی
  • تعویض به موقع روغن
  • تعویض به موقع بکینگ پمپ
  • تخلیه کامل آب درون دستگاه
  • هواگیری کارواش شارژی

نحوه نگهداری باطری کارواش شارژی

باطری جزو مهمترین لوازم هر دستگاهی می باشد. برای نگه داشتن باطری به صورت صحیم و سالم باید به یکسری نکات توجه کنید، انجام دادن روش های زیر طول عمر باطری شما را بیشتر می کند. این روش ها عبارتند از:

باطری کارواش شارژی

  1. بعد از خرید کارواش شارژی خانگی ابتدا باید دستگاه را بین 8 تا 12 ساعت به برق وصل کنید. تا شوک اولیه به باطری وارد شود.
  2. نکته دوم که بسیار مهم می باشد. هیچوقت اجازه ندهید شارژ کارواش شارژی به پایان برسد. زیرا خالی شدن باطری ممکن است باعث آسیب دیدن آن شوپد.
  3. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما استفاده نکردن از دستگاه نیز به باطری شما آسیب می رساند. شما می توانید در صورت عدم استفاده از این محصول باطری آن را خارج کرده و در جایی دور از رطوبت و گرما قرار دهید.
  4. این باطری در صورت برخورد با زمین و ضربه دیدن دچار آسیب می شود. پس در نگهداری و استفاده از آن دقت کنید.
  5. دو سر مثبت و منفی را هیچوقت به هم دیگر متصل نکنید، زیرا ممکن است باعث انفجار و بروز مشکلات شود.
  6. زمان شارز باطری کارواش شارژی بین 3 تا 6 ساعت می باشد. آن را بیشتر در شارز قرار ندهید. اگر نکات گفته شده را رعایت کنید عمر مفید باطری بین 1 الی 3 سال است.

تعویض به موقع ذغالی کارواش شارژی خانگی

کارواش شارژی ها به دو دسته تقسیم می شوند: دینامی و ذغالی

دینامی: در کارواش شاٰژی دینامی نیازی به تعویض ذعال نمی باشد، و دینام کار خود را انجام می دهد.

ذغالی: در کارواش شارژی ذغالی لازم است که بعد از یک دوره استفاده و با ظهور علائم تعویض ذغالی اقدام به تعویض نمودن ذغالی دستگاه نمایید.

دو عدد ذغالی

علائم تمام شدن ذغالی کارواش شارژی

این علائم خود را بصورت واضحی نمایان می کنند برای مثال: کاهش کارایی محصول به نوعی بوده که دیگر مانند گذشته از فشار آب بالا برخوردار نیست. یا هنگام کار جرقه می زند. از دیگر علائمی که می شود به آن اشاره کرد: بوی سوختگی است که از دستگاه به مشام می رسد. دقت کنید که در صورت قطع شدن فشار آب این دستگاه یا قطع شدن و عدم کارایی، دستگاه آسیب ندیده و فقط نیاز به یک ذغالی تازه دارد. که اکثر برند ها در هنگام فروش ابزار یک ذغالی اضافه در کنار آن قرار می دهند.

نحوه تعویض ذغالی

تعویض ذغالی دارای روش های زیادی است اما آسان ترین راه برای تعویض آن این است که شما باید ابتدا درب پوسته را بردارید و ذغالی قدیمی را از آنجا بردارید، سپس ذغالی جدید را درون دستگاه قرار دهید. و بعد از قرار دادن درب پوسته را بصورت صحیح ببندید.

تعویض به موقع روغن کارواش شارژی

تعویض روغن کارواش شارژی

کارواش خانگی ابزار شارژی است که مانند لوازم شارژی دیگر نیازمند روغن کاری است. کارواش شارژی به دو دسته تقسیم می شود یک دسته بدون نیاز به تعویض روغن می باشند که کارخانه روغن را داخل آن می ریزد، و بعد به صورت مهر و موم شده به فروش می رساند، که کاربر دسترسی به آن ندارد.

دسته دوم که کارواش شارژی های معمولی هستند به صورت دوره ای روغن آن ها تعویض می شود. که در بار اول که محصول را خریداری می کنید باید بعد از پنجاه ساعت و در دفعات بعدی هر پانصد ساعت نیاز به تعویض روغن دارد. اگر روغن دستگاه را تعویض نکنید. ممکن است موتور دستگاه شما آسیب ببیند.

تعویض بکینگ پمپ کارواش

بکینگ پمپ کارواش شارژی

بکنیگ پمپ یک ابزار برنجی دو تیکه است که باعث آب بندی دستگاه می شود. بکینگ پمپ کارواش هر چه بیشتر در جای خیس باشد دیر تر خراب می شود. اگر مدتی خشک بماند زودتر خراب می شود. کاربر بعد از استفاده بین 2 تا 6 سال که دستگاه عمر خود را کرده است، باید بکینگ پمپ خود را تعویض کند.

تخلیه آب بعد درون دستگاه

برای نگهداری از کارواش شارژی لازم است که بعد از هر بار استفاده آب داخل آن را تخلیه نمایید. تخلیه آب درون کارواش شارژي بسیار مهم است، زیرا که ماندگاری آب درون دستگاه باعث پوسیدگی داخل آن می شود. بعد از تخلیه کامل آب با یک پارچه یا دستمال داخل فیلتر کارواش شارژی را با توجه به نوع دستگاه خود با دستمال تمیز کنید.

هواگیری کارواش شارژی

برای حفظ طول عمر دستگاه و عملکرد بهتر این ابزار باید هر یک یا دوماه یک بار ( با توجه به میزان استفاده کاربر از آن) دستگاه را هواگیری کنید. نحوه هواگیری بسیار راحت می باشد. ابتدا لازم است دستگاه را خاموش کنید، و شلنگ آب را به آن وصل نمایید. بعد از چند ثانیه آب از خروجی دستگاه خارج می شود. بعد از خارج شدن آب از این ابزار شارژی می توانید، شلنگ آب را جدا کنید تا از فشار اضافی آب بر دستگاه جلوگیری نمایید.

نکته پایانی: رعایت نکات گفته شده کاملا موثر است، اما کیفیت ابزار آلات بسیار بر روند طول عمر دستگاه موثر است. در خرید کارواش شارژی سعی کنید از شرکت های معتبر یا نمایندگی ها خرید کنید. جنس با کیفیت علاوه بر طول عمر بالا از کارایی بهتری نیز برخوردار می باشد. شما عزیزان می توانید کارواش شارژی مورد نیاز خود را از سایت ابزار کارا تهیه نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *